Astăzi vei învăța cum ne calculăm metabolismul bazal (câte calorii consumă un organism în 24h în repaus).

Formula cea mai simplă este Greutatea x 24, însă această nu este o formulă precisă. Tocmai de aceea vă voi pune la dispoziție următoarele formule:

Formulă bărbați 66 + (13,75 x greutatea în kg) + (5 x înălțimea în centimetri) – (6,78 x vârsta)

Formulă femei 655 + (9,56 x greutatea în kg) + (1,85 x înălțimea în centimetri) – (4,68 x vârsta)

 

Exemplu de femeie de 30 de ani, 170cm și 58kg 665 + (9,56 x 58) + (1,85 x 170) – (4,68 x 30) = 665 + 554 + 314 – 140 = 1383 calorii

Exemplu de bărbat de 24 de ani, 176cm și 84 kg 66 + (13,75 x 84) + (5 x 1,76) – (6,78 x 24) = 66 + 1155 + 880 – 162 = 1939 calorii

Dar cum putem afla câte calorii ardem în funcție de cât de activi suntem?

O persoană care lucrează la birou dar face sport de minim 2 ori pe săptămână, va înmulți MB cu 1,2. Deci dacă arzi în repaus 2000 calorii, făcând 2 sesiuni de sport pe săptămână arzi undeva la 2400 calorii pe zi.

Dacă faci 3-4 sesiuni pe săptămână, înmulțești MB cu 1,4. Dacă faci 5-6 sesiuni pe săptămână, înmulțești MB cu 1,5. Iar dacă ai o viață foarte activă, înmulțim MB cu o valoare între 1,6 și 1,9 în funcție de cât de mult efort facem.

În cazul în care vrei să arzi excesul de grăsime, consumă între 500-1000 de calorii mai puțin decât are nevoie corpul tău zilnic.

În cazul în care vrei să adaugi masă musculară, consumă în jur de 500 de calorii în plus față de cât are nevoie corpul tău zilnic și evident, antrenează-te cu greutăți.

Acum știi câte calorii arde corpul tău. Folosește această informație pentru a-ți îndeplini obiectivul cu succes, fie vrei să slăbești, fie vrei să construiești masă musculară.

Succes!